Algemene voorwaarden
Kayra Zorg hanteert algemene voorwaarden om uw rechten en plichten als cliënt vast te leggen maar ook die van ons als thuiszorgorganisatie. De Algemene Voorwaarden zijn door Actiz, BTN, cliënten- en consumentenorganisaties LOC Zeggenschap in zorg, Patiëntenfederatie Nederland en de Consumentenbond gezamenlijk opgesteld.
Contactpersonen en bereikbaarheid
Wanneer u in zorg komt bij Kayra Zorg krijgt u een contactpersoon toegewezen. Deze kunt u raadplegen voor zorginhoudelijke vragen of ingeval van een incident. Deze contactpersoon staat vermeld op uw zorgplan.
Hieronder staan overige contactpersonen en bereikbaarheid van Kayra Zorg vermeld.
|
Bereikbaar |
Contactpersoon |
Telefoonnummer |
|
Algemene vragen |
09:00 - 17:00 u. |
Administratie |
06 - 48 98 35 39 |
|
Noodsituatie |
24 per dag |
Achterwacht |
06 - 48 98 35 39 |
- |
Verpleging en verzorging |
09:00 - 17:00 u. |
Administratie |
06 - 48 98 35 39 |
|
Huishouden |
09:00 - 17:00 u. |
Administratie |
06 - 48 98 35 39 |
Sleutelbeheer
Kayra Zorg maakt geen gebruik van sleutelbeheer, tenzij de gezondheidssituatie van u dit vereist. Dit betekent dat wij in overige situaties geen sleutel in beheer hebben om toegang te kunnen verkrijgen tot uw woning noch dat u een sleutelkastje dient te plaatsen. U bent echter vrij om deze wel aan uw woning te plaatsen indien u dit als prettig ervaart. U kunt de mogelijkheden met een van onze medewerkers overleggen. Indien er gebruik wordt gemaakt van sleutelbeheer zal onze verpleegkundige u een sleutelformulier voorleggen ter ondertekening.
Vervoersmiddel
Onze medewerkers mogen geen gebruik maken van uw eigen vervoersmiddel. Ook mogen zij u of derden niet vervoeren in hun eigen vervoersmiddel. Dit betreft namelijk een potentieel risico op gebied van gezondheid (ongeluk, onwel worden) en ook aansprakelijkheid (verzekeringstechnisch), waardoor dit beleid is ingesteld. Vervoer van en naar ziekenhuis of andere bestemming dient u zelf te regelen.
Kwaliteitsgegevens
Kayra Zorg hanteert bij het verrichten van de verpleegkundige en verzorgende handelingen de (KICK) geprotocolleerde richtlijnen zoals deze zijn vastgelegd door Vilans. Daarnaast hanteren wij een kwaliteitshandboek- en systeem volgens de kwaliteitsnorm ISO9001:2015. Dit betekent dat wij onder andere de volgende (wettelijke) richtlijnen volgen:
- Landelijke Richtlijn Prikaccidenten RIVM
- Landelijk Centrum voor Hygiëne en Veiligheid hygiëne richtlijnen
- Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (wet BIG)
- Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Veiligheid en preventie
Binnen de genoemde (wettelijke) kwaliteitsnormen, hanteren wij diverse protocollen om de veiligheid van u en onze medewerkers te kunnen borgen. Het kan voorkomen dat er tijdens de zorg- en dienstverlening incidenten en calamiteiten ontstaan. Onze medewerkers zijn verplicht om deze te melden, waarna de melding wordt geregistreerd in ons kwaliteitssysteem.
Ook zijn wij verplicht om in geval van (huiselijk) geweld of (kinder)mishandeling te handelen volgens de meldcode huiselijk geweld en mishandeling. Een interne Veilig Incident Melden (VIM) commissie zal zorgdragen voor de verdere afhandeling van alle incidenten.